Trnd termékteszt, Milupa FO és YCF, 2023. december – 2024. január, 200 nano influencer részvételével, Territory Influence CEE Kft.

Fogyasztói kutatás a Milupa termékcsaláddal

A TERRITORY Influence egy közel 200 000 fős adatbázissal rendelkezik, amiből igény szerint korcsoportra, nemre, fogyasztói szokásokra, demográfiai adatokra lehet szűrni és egy alapos, háromlépcsős kiválasztási folyamat során az adott kampányra jelentkezők közül a legjobbakat választják ki az adott termék kipróbálására, a terméktapasztalatok megosztására offline beszélgetések során (ez az ún. WOM – word-of-mouth, azaz szájreklám).

Mivel a csecsemő- és kisded tápszerek, gyerekitalok szűk és gyorsan változó célcsoportot fednek le, állandó kihívást jelent a kategóriába belépő újabb és újabb babák szüleivel megismertetni a termékeket és azok előnyeit. Annál is inkább, mert a babaétel, babaápolás kategóriák bizalmi termékek, hisz szülőként a legjobbat akarjuk gyermekünknek. Éppen ezért itt a szájreklámnak különösen fontos szerepe és jelentősége van, hisz anyukák boldogan osztják meg tapasztalataikat más szülőkkel például a hozzátáplálás témakörében.

2023 végén 200, 6 és 24 hónapos korú baba próbálhatta ki a Milupa 6+ tejalapú tápszert, illetve a Milupa 12+ tejes italt. Hogy mennyire nagy érdeklődésre tartott számot ez a projekt, jól mutatja a több mint négyszeres túljelentkezés.

A 200 kismama átlagéletkora 30 év volt. A 6-12 hónapos korcsoportban az anyukák 54%-a táplálta még anyatejjel is gyermekét, míg a 12-24 hónapos csoportban ez a rész 25% volt.

A kampány során több mint 18 000 offline beszélgetés született, azaz az anyukák ennyi emberrel osztották meg a Milupa-val kapcsolatos terméktapasztalataikat. A legfontosabb termékelőnyöket így összegezték: könnyen oldódik, ízletes, tápláló és finom illata van a termékeknek. Néhány konkrét vélemény:

„A tápszert teszteljük mi is, önálló italként, illetve rengeteg ételt is készítek vele a kisfiamnak. Az első próbálkozásokkor kiköpte, de azért érdekelte a dolog (belenyúlt, nyalogatta le az ujjáról). Most már szívesen elfogadja önálló italként is. Mivel nem szereti a cumisüveget így pohárból kapja. Reggel és este is kap valamilyen formában. Sokkal jobbakat alszik, mióta kapja.”

„Úgy néz ki, hogy szívesebben fogyasztja, mint a natúr ízesítésű változatát🙏🏽☺ Aminek nagyon örülök, mert még nem szívesen adnék neki kakaót, viszont a natúr ízű változatával küzd. (Nem mindig issza meg, vagy csak beleiszik.) Úgy gondolom, ebben azért sokkal több a vitamin és az ásványi anyag, amire viszont szüksége van még ebben a korban. Elég valószínű, hogy ezek után már csak ilyet veszek neki☺️és egyébként tényleg jó vaníliás íze van 😍!”

A résztvevők 97-98%-a ajánlotta a Milupa 2, illetve vaníliás variánst. Ami szintén pozitív, hogy az előbbi terméket 92%, a vaníliás variánst 100% újra vásárolná.

Az egyedi márkaüzenettel 85% értett egyet a Milupa 2 esetében: „A Milupa széles termékportfóliójával segítségemre van a hozzátáplálás időszakában.”, míg a Milupa vaníliás variáns esetében ez az arány ennél is magasabb, 96%-os volt.

Továbbá a kiegyensúlyozott étrend részeként, a kampányban résztvevő anyukák receptötleteket kaptak (mint például a gabonás-túrós palacsinta), illetve ők is megoszthattak saját ötleteiket, ezzel is segítve azt, hogy a gyermek könnyebben elfogadja a terméket. A Milupa 2-t a résztvevő babák 82, a vaníliás variánst 91%-a jól tolerálta. Csupán 6 (Milupa 2) és 2% (vaníliás) tapasztalt hasi diszkomfortot a babájánál. 96%-uk elégedett volt gyermekük fejlődésével. És talán ami a legfontosabb visszacsatolás a termékelőnyökről: az anyukák 93%-a mondta azt, hogy a babájának ízlett a Milupa 2-es termék. A vaníliás íz esetében ez még magasabb, 96% volt.